Grafisk design:
Logo
I arbeid med logoer må man være kreativ, proaktiv og nytenkende i forhold til hvordan logoen skal fungere og hvor/hvordan den skal brukes. Det er viktig å tenke på at logoen skal presenteres like godt på en nettside som i en annonse. Da kan det være behov for å lage forskjellige formater av logoen; noen kvadratiske, noen avlange.
Eksempler:
Logoen til Stackwine Nordic på nettsiden kontra på Facebook. Lenke til nettsiden STACKWINE NORDIC. Til nettsiden passet det best med en kvadratisk logo. Til Facebookprofilen brukte vi den sammelogoen, som brukes blant annet på sosiale medier Lenke til Facebookprofil. En avlang versjon ble laget, og brukes blant annet i presentasjoner, annonser og lignende. Begge logoene finnes på siden med Stackwinepresentasjon.
Logoen til Sætre Fysioterapi på nettsiden kontra på Facebook. Lenke til deres nettside. På nettsiden har vi lagt til selve navnet i logoen. På Facebookprofilen har vi brukt kun sirkelen. Lenke til deres Facebookprofil.
Designelementer
Når man lager en firmaprofil eller en nettside, trenger man ofte noen enkle, små tegninger eller symboler som kan brukes i profilen og/eller nettsiden som identifikasjonsmerker, for eksempel et telefonsymbol for telefoninfo, eller mer relatert til firmaet, som for eksempel en gulrot, et kuhode, en ostebit for en gårdsside. Designelementer kan hjelpe ved å gi en gjenkjennelseseffekt for brukeren, samtidig som man får systematisert presentasjonen av de forskjellige emnene/produktene.
Annonser
Plakater
Webdesign:
Websider
Sosiale medier